• Sekretariat koła
  • Czwartek 13.00 - 17.00

Szkółka wędkarska - jedyna w Polsce

Wyszukiwarka

Na zebraniu wyborczym w dniu 6.02.2017r. w Kole PZW. Cz-wa Miasto które znajduje się na ul. Wolności 50.b. pożegnaliśmy "starego" prezesa kol. Adama K., który tę funkcję piastował przez dwie kadencje.

Nowym prezesem został wybrany młody prezes Michał Ś. Tuż po zebraniu zwrócił się do mnie z takim pytaniem: "Panie Andrzeju czy reaktywujemy w naszym Kole Szkółkę Wędkarską?”

Po całym ciele przeszły mi ciarki.

Prowadziłem w Okręgu młodzież od 1993r.[w Kole dwa lata wcześniej] Byłem w Okręgowej Radzie do Spraw Młodzieży i przez 19 lat szkoliłem i jeździłem z nią po całej Polsce na Spartakiady Olimpiady czy Spotkania Młodzieży Wędkarskiej, oraz zawody czy zgrupowania. Do naszego Okręgu przywieźliśmy 13 pucharów w tym 6 z najcenniejszego kruszcu.
Brał w nich udział również nowo wybrany Prezes - mój wychowanek. Wszystkim ale jemu nie mogłem odmówić.

Pięć lat temu został wybrany nowy Przewodniczący Rady do Spraw Młodzieży w Okręgu, który przyszedł w miejsce nieodżałowanego świętej pamięci pana Jerzego Ś..
Wiedziałem że nikt z naszej młodzieży nie pojedzie na żadne zawody poza Okręg nie licząc Mistrzostw Polski co należy się z urzędu. Bo komu by się chciało?
Taki wyjazd na Olimpiadę czy Spotkania z Młodzieżą – a było ich kilkadziesiąt zajmuje 2-3 dni a nieraz i 4, a gdzie treningi i przygotowanie itp.

Moje myśli niestety się ziściły, i przez 5 lat żadne dziecko czy młodzież nie reprezentowało nas nigdzie w Polsce na żadnych zawodach.

Mając bardzo duże doświadczenie postanowiłem założyć Szkółkę Wędkarską jedyną w Polsce z prawdziwego zdarzenia, taką inną niż wszystkie.
Poprosiłem członka honorowego pana Arkadiusza K. by był jej patronem.

W dniu 24.03.2017r.w Kole PZW Częstochowa Miasto odbyło się pierwsze zebranie nowej Szkółki Wędkarskiej.
Wybraliśmy z rodziców i opiekunów Radę do Spraw Młodzieży w której skład weszli: Agnieszka M, Piotr W i państwo Iwona i Ryszard D. Gościem zaproszonym był prezes koła Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Andrzej G i mojego dobrego znajomego z którym przez szereg lat zajmowaliśmy się młodzieżą w Okręgu Andrzeja T. Przybyło na nie 13 dzieci, poprosiłem młodych adeptów by wypełnili ankietę w której podali swoje namiary wraz z nr tel. oraz trzy najważniejsze swoje hobby. U wszystkich wymieniony był komputer. Na drugim miejscu łowienie ryb, gra w kręgle, bilard, piłkę nożną i siatkową, biegi, śpiew, taniec, szachy, rysunek i wiele innych.

Postanowiłem spełnić ich wszystkie marzenia, tak by każde dziecko mogło w swoich hobby wykazać się i być najlepszym w tym co "kocha" i pokonać pozostałych szkółkowiczów. W Szkółce nie tylko mówiliśmy o rybach i wędkowaniu. Do tej pory odbyły się cztery spotkania. W dniu 3.06 Wce-Prezes naszego Koła kol. Wiesław Z. omówił łowienie ryb metodą gruntową i trolingową. 8.07.na posiedzeniu wyjazdowym w Złotych Arkadach, młodzież grała w kręgle i słuchała wykład z łowienia ryb metody spinningową którą wygłosił Piotr W. W dniu 14.10 nasz patron Arkadiusz K. po krótce omówił łowienie ryb metodą spławikową i najważniejsze cele PZW. Na jednych z zajęć współwłaściciel Złotych Arkad Rafał P. zapalony karpiarz i Michał K. przeprowadzili pokaz sprzętu karpiowego zanęt przynęt.

Wyświetlili slajdy i filmy ciekawie opowiadając o metodzie połowu metodą karpiową. Dzieci były pod wrażeniem. Udało mi się spełnić parę hobby milusińskich. Na każdym zebraniu czy warsztatach oraz konkursach dzieci były podzielone na trzy grupy. Do lat 8 od 9 do 12 i od 13-16. Przeprowadziliśmy zawody w kręgle. W najmłodszej grupie wygrał Ignacy P. i w średniej i najstarszej wygrali bracia Krzysztof i Patryk D. Otrzymali okazałe statuetki. Również walczyli w kręglach rodzice i opiekunowie. Dostali dyplomy. W bilardzie dzieci po skończonym turnieju dostały okolicznościowe butony. W dniu 8.07 przeprowadzony został Test Ekologiczny z Regulaminu PZW, najlepiej w nich wypadła najmłodsza grupa w której startowało dziewięcioro dzieci. Piątka z nich a więc, Patryk S., Daria M., Maja D., Zuzia P. oraz Dominik G. odpowiedziała na wszystkie pytania. Jeden błąd popełnił Kuba J. po dwa błędy mieli Filip B., Ignacy P. i Antoni P.

W średniej grupie na wszystkie pytania odpowiedzieli, Jakub J. i Krzysztof D. Trzecie miejsce z pięcioma zdobytymi punktami zdobyła Wiktoria U. a czwarty był Kacper U. [ pięć złych odpowiedzi]. W najstarszej grupie, Hubert W. i Patryk D. odpowiedzieli na wszystkie 15 pytań. Po jednym błędzie mieli Damian K., Dawid Z. oraz Jakub M. Zdobywając trzecie miejsce. Dwa błędy miał Przemek K., a pięć błędów zrobił Dariusz R. Jedno z pytań brzmiało, w którym roku powstał PZW. Jestem przekonany że niejeden z nas miałby z tym kłopot.

W każdej grupie pierwsza trójka zdobyła statuetki. Pozostali dyplomy. Najstarszy opiekun Krzysztof K. dostał piękną statuetkę. Szkółkę sponsorują Piekarnia Artura K. z ul. Barbary, Okręg [Rada do Spraw Młodzieży] PZW z przewodniczącym Rafałem J. Portal Wędkarski Służb Mundurowych, Złote Arkady Trofea pl, M- Elektrostatyk Janusz S. Producent pieczątek i druków mieszczący się na ul. Galibardiego i ja.

Dwie drużyny reprezentowały naszą Szkółkę w zawodach organizowanych przez Okręg z okazji Dnia Dziecka na Zb. Kawodrza. Największą satysfakcje sprawiło mi to że po latach posuchy i zmianach we władzach w Okręgu Kajetan W. reprezentował nasz Okręg na Spotkaniu Młodzieży Wędkarskiej na Śląsku. Rezerwowym był Damian K. W tym roku odbędzie się więcej zajęć nad wodą. Priorytetem będą zawody rzutowe i Gram Prix Szkółki. Zostaną wprowadzę pozostałe "Zawody" z hobby moich podopiecznych.